Het dragen van een korset voor het perfecte uiterlijk

Het dragen van een corset

Het dragen van een corset

Korstetten waren lange tijd iets wat een vrouw geacht werd om te dragen, gelukkig is die trend al vrij snel tot een einde gekomen, want het was schadelijker dan gedacht was. Het vrouwenlichaam werd als mooi gezien zoals het was zonder de zandloper vormen. Maar er zijn nog altijd mensen die het hier niet mee eens zijn. Zo ook Aleira Avendano, zij is 25 jaar oud, draagt 23 uur per dag een korset en heeft een taille omtrek van 50 centimeter. Daarnaast heeft ze haar borsten laten vergroten en bil implantaten, allemaal om het perfecte zandloper figuur te kunnen creëren. Ze wil graag bekend worden met haar uiterlijk, en hoewel haar afgeraden wordt het korset te blijven dragen, gaat ze gewoon hier mee door. Ik weet het niet hoor, ik geloof niet dat ik kick op een vrouw die ik zo doormidden kan breken. Althans dat is het idee dat ik ervan krijg, als je zo een dun middeltje hebt moet je nog uitkijken wat je doet ook – daarnaast kan het niet gezond zijn voor alle inwendige organen. Het lijkt mij zelfs dat het vooral pijnlijk moet zijn zonder een korset omdat alles dan weer een beetje naar zijn normale positie gaat in het lichaam. Nee, niet mijn ding.

Sporten doe je met een app

Veel mensen zijn tegenwoordig aan het sporten, zeker nu de lente eraan komt en het weer wat beter wordt. Wie graag wil gaan sporten, die heeft vaak een beetje motivatie nodig en de meeste motivatie halen wij als mensen uit de statistieken. Hoelang hebben we getraind, hoeveel meter hebben we afgelegd en hoeveel vet hebben we nu exact verbrand? Deze dingen zijn gemakkelijk bij te houden dankzij de applicaties die we kunnen gebruiken tijdens het sporten.

Sports apps

Sports apps

Sport apps maken sporten aanzienlijk makkelijker en deze zorgen er tevens voor dat we een stuk beter bij kunnen houden wat onze progressie is. Je sport immers altijd met een doel, en dat doel wil je op een gegeven moment in het zicht krijgen. Misschien train je voor een marathon, of ben je gewoon aan het sporten geslagen om je conditie te verbeteren. Alles draait om de cijfers en schattingen zijn op dat moment waardeloos. Je wilt de harde cijfers zodat je ook zeker weet dat je goed op weg bent.

Om echt iets te kunnen doen met de informatie, zal je alles bij moeten houden en in de gaten moeten houden zodat je een overzicht kunt maken. Hiervoor zijn genoeg dingen te vinden op het internet en door dit regelmatig bij te houden, kun je een programma opzetten. Ben je bang dat het internet niet mee zal werken, kijken dan even op internet vergelijken zodat je zeker weet dat je een snelle verbinding hebt voor een goede prijs, want geld weggooien is een heel verkeerde manier van afvallen natuurlijk.

Het beste programma

Het beste trainingsprogramma dat je kunt hebben, is een programma dat via een applicatie werkt, maar hierbij moet je wel even opletten. Er zijn verschillende disciplines die je kunt beoefenen (hardlopen, wandelen, fietsen, mountainbiken) en het is essentieel dat je in kunt stellen wat je gaat doen, om het meten zo nauwkeurig mogelijk te maken. Het bij kunnen houden van routes is ook interessant, zeker wanneer je ook kunt zien hoe snel je bepaalde delen gedaan hebt. Maar nog belangrijker is het dat je in kunt geven wat je lengte is, je gewicht en je geslacht. Wanneer dat niet mogelijk is, kan namelijk nooit berekend worden hoeveel calorieën je verbrand hebt, omdat de parameters voor de variabelen niet bekend zijn.

Gezond eten kan heel verkeerd uitpakken

gezond eten

gezond eten

Gezond eten is helemaal in tegenwoordig. We willen zo gezond mogelijk eten en daarmee schrappen we veel dingen van onze boodschappenlijst, maar nu is in Nederland bekend geworden dat alleen maar gezond eten helemaal niet zo gezond is. Sterker nog, vooral voor jongere kinderen kan het hartstikke gevaarlijk zijn. Omdat zij niet alle voedingstoffen binnenkrijgen die zij nodig hebben om zich te kunnen ontwikkelen, ontstaan er problemen binnen de groei, maar het kan zelfs leiden tot psychische problemen. Vooral hoger opgeleide ouders gaan de fout in bij het streven naar gezond eten, zo bleek uit het onderzoek van het Juliana ziekenhuis en de gevolgen zijn op dit moment nog niet goed te overzien. Het is namelijk een trend die op dit moment gaande is en echt harde conclusies zijn er nog niet te trekken helaas.

Afwisselend eten is de sleutel

Gezond eten op zich kan natuurlijk helemaal geen kwaad, maar zodra je zuivel en graan uit het eten van een kind haalt, zal het kind iets gaan missen. Dat is overigens voor nog veel meer dingen te zeggen, want we slaan allemaal wel erg ver door wanneer het om eten gaat, zo denk ik. Onze voorouders zijn ook groot geworden zonder vleesvervangers en gekweekte zooi uit de fabrieken, dus waarom zouden wij nu ineens de heiligen moeten zijn wanneer het op eten aankomt? Misschien is het verstandig om gewoon naar ons lichaam te luisteren, in plaats van naar de mensen die het achteraf toch allemaal weer verkeerd hebben volgens iemand anders.

Barcelona!

Barcelona

Barcelona

In mijn vorige blog had ik het over een hoogtepuntje, een hoogtepunt in de wereld van de sport. De wedstrijd tussen Barcelona en Manchester City. Wat ik echter nog niet wist toen ik dat schreef, is dat ik in de tussentijd verrast ben door mijn vrouw met een weekendje weg! Helaas is het niet tegelijkertijd met het duel (tevens mijn geluk want nu kan ik de wedstrijd gewoon kijken!) maar we gaan samen een lang weekend naar Barcelona! We vertrekken de 27e en komen dan de 1e weer terug!

Heerlijk Barcelona!

Genieten van:

– Het weer
– Gaudi
– Tapas
– Zon, zee en strand

Hoewel het momenteel in Barcelona ook geen strand weer is, is het zeker weten beter weer dan het momenteel in Nederland en België is, dus we zullen zeker gaan genieten van zand tussen onze tenen, althans ik ben wel van plan om met mijn blote voeten door het zand te gaan struinen. Ook al vriezen mijn tenen eraf – al hoop ik dat de temperatuur wel boven de 10 graden zal zijn tegen die tijd. Een ding is zeker, we vliegen met Vueling vanaf Schiphol Amsterdam en om ervoor te zorgen dat ons lange weekend zo spoedig mogelijk zal verlopen ga ik gebruik maken van de valet parking Schiphol ideaal! Op die manier hoeven we ons in ieder geval niet druk te maken dat de kinderen vergeten hoe laat we landen, en derhalve vergeten ons op te halen van het vliegveld…

Het is bijna 24 februari

wereld van de sport

wereld van de sport

Ik heb het al een tijdje op de agenda staan, maar de datum komt nu eindelijk echt in het zicht. Op 24 februari gaat het gebeuren, een hoogtepuntje in de wereld van de sport. De twee teams waarvan ik vind dat het de toppers zijn van dit moment, zij zullen de degens gaan kruisen in een zinderend duel in de Champions League. Het zijn natuurlijk Barcelona en Manchester City, een wedstrijd waarbij heel veel grote namen op het veld zullen staan en een wedstrijd waarbij geen van de partijen gas terug kan nemen. Het zijn beide teams die efficiënt voetbal spelen, die graag willen en die altijd het idee hebben dat zij iets moeten bewijzen tegenover de fans. En terecht, want je kunt de aanhang niet in de steek laten!

Het wordt weer feest

Heb je gezien welke teams nog spelen in de Champions League? Het zijn zinderende wedstrijden die op het schema staan, met Arsenal, Juventus, Borussia natuurlijk, Real Madrid, Porto en wat te denken van Zlatan! Ik bedoel PSG natuurlijk, maar wat een held is Zlatan aan het worden de laatste tijd. Eerst trok hij het Zweedse elftal naar een nieuw niveau, nu haalt hij het nieuws omdat heel zijn bovenlichaam ineens vol met inkt zit. En dat laten zien, dat kost je geel, maar het was de voormalig Joegoslaaf om het even. Het mocht gezien worden.

Wie wordt de topscorer?

Op dit moment gaan Luiz Adriano, Messi en Benzema voor de titel topscorer en het is Ronaldo die hier in het lijstje mist. Ik ben benieuwd. Ik zou niet snel inzetten op Messi, want die in meer een centraal aangever. Luiz Adriano is leuk, maar hij speelt bij Shaktar en ik denk dat hij snel uitgeschakeld zou worden. Eerlijk gezegd verwacht ik het meest van Aguero, maar de tijd zal het ons leren!

Hoe begin je met sporten?

Gezond leven, gezonder bewegen en meer afvallen om een gezond gewicht te kunnen krijgen. Het zijn dingen die voornemens waren en nu het februari is, is het tijd om er gevolg aan te geven. Maar hoe begin je, hoe weet je dat je het goed doet en is er een manier om makkelijk in te stappen? Dat laatste is er zeker. Begin gewoon met wandelen en bouw de afstanden op zodat je steeds langere afstanden kunt lopen zonder problemen te hebben. Wanneer dat gelukt is, weet je dat je een bepaalde conditie hebt en kun je verder met het zoeken naar een sport die bij je past. Wat te denken van tennis, voetbal, zwemmen, of ga je liever hardlopen in de vrije natuur zonder je iets aan te hoeven trekken van andere mensen die ook vast wel een mening hebben? Het begint allemaal met de start en daarna zal je snel genoeg zelf merken wat het beste bij jou past.

Hoe duur gaat het zijn?

oefenprogramma

oefenprogramma

Beginnen met sporten hoeft helemaal niet duur te zijn. Het ligt eraan wat je wilt gaan doen en op welke manier. Begin je met mijn manier, door gewoon te lopen of door hard te lopen, dan kun je met een kortingscode goedkoop kleding en schoenen krijgen zodat je gezonder kunt gaan leven zonder direct een flink bedrag te moeten betalen. Het is immers de bedoeling dat je tijd en energie aan jezelf kunt besteden en later eventueel zelfs een sport kunt kiezen dat je in teamverband kunt doen. Daarmee is het niet de bedoeling dat je grote bedragen uit moet geven om te kunnen starten. Begin je op de manier zoals ik beschreef, houd dan in de gaten dat langzaam opbouwen het beste effect kan hebben op de lange termijn. Wie direct over de lat gaat, die krijgt het op langere termijn over het algemeen beduidend moeilijker dan mensen die het gewoon goed opgebouwd hebben.

Nederlandse sportverenigingen kunnen veel verdienen aan legalisering gokken

sportvereniging

sportvereniging

In België is het heel gewoon dat we online kunnen gokken in de casino’s, maar in Nederland zijn ze nog altijd bezig met het aanpassen van de wetten om het mogelijk te maken. Er wordt daarbij veel gesproken over de mogelijkheden, de kansen en de gevaren, maar wat ik belangrijk vind om hier even aan te halen, is dat vooral de clubs er veel belang bij kunnen hebben. Niet alleen de grotere clubs, maar ook de wat minder grote sportverenigingen kunnen hier geld mee binnenhalen. De experts schatten dat de Nederlandse sportverenigingen op dit moment 100 miljoen euro per jaar mislopen, maar daar komt binnenkort verandering in.

Aanpassing van de wetgeving

Het aanpassen van de wetgeving duurt nog even, zo lijkt het, maar de sportclubs wachten al vol verwachting op de omslag. Dankzij de uitzendrechten en de gestegen interesse kunnen zij meer geld binnenhalen en dankzij dit geld kunnen zij het leuker maken om te sporten. Denk aan een nieuw tenue, betere velden of betere voorzieningen voor de mensen die gaan sporten. Dat brengt een groot voordeel met zich mee: De clubs kunnen meer leden aantrekken en daardoor gaat de hele maatschappij een lagere drempel krijgen om te gaan sporten. Het is makkelijker, het is meer bekend en de voorzieningen zijn er. Dat is toch een veel betere manier dan overal subsidie in te steken, lijkt mij? Op deze manier kunnen de verenigingen zichzelf ook meer in de schijnwerpers zetten wanneer zij dat nodig vinden. Als het aan mij ligt, kan de aanpassing van de wetgeving niet snel genoeg komen, maar aangezien de kwestie nog bij de politiek ligt, kan het nog wel eens lang gaan duren.

Steeds meer betalingsachterstanden, een serieus probleem

geld besparen

geld besparen

Nederlanders en Belgen hebben steeds vaker een betalingsachterstand en dit kost de staten miljoenen op jaarbasis. Het gaat hier om aflossingen en rente op kredieten en leningen die niet terugbetaalt kunnen worden door de mensen die de lening of het krediet af hebben gesloten en dit wordt een steeds groter probleem. Wie de aflossingen en de rente niet kan betalen, die komt dieper in de schulden te zitten omdat deze bedragen bij de totale schuld op zullen worden geteld, waarmee de schuld veel hoger zal worden. Daarom is het een goed moment om even de aandacht te verleggen naar manieren om geld te besparen. Wie maandelijks geld bespaart, die komt op een gegeven moment vanzelf in de groene cijfers zolang de inkomsten de uitgaven overstijgen. Maar hoe zorg je ervoor dat de uitgaven snel gaan dalen?

• Vervang de lampen door spaarlampen
• Let op de boodschappen die gekocht worden
• Dubbele verzekeringen zijn zonde van het geld. Heb je toevallig verzekeringen die al gedekt zijn door een andere verzekering?
• Denk tweemaal na voordat je iets koopt. Impulsaankopen zijn altijd het duurste
• Goedkoop kleding in de mode kopen op http://www.hmkortingscode.nl bespaart veel geld, zeker met meerdere mensen in een huishouden
• Maak een overzicht van je uitgaven zodat je een beter overzicht hebt

In het begin zal het even aanpassen zijn, maar zodra je het besparen onder de knie hebt en ziet dat de rekeningen steeds makkelijker worden om te betalen, dan weet je dat het zoden aan de dijk zet en dat het geld oplevert. Zeker met de maandelijkse besparingen, want die komen elke keer weer terug, maar ook de eenmalige besparingen die je doet door een product te laten staan in plaats van direct mee te nemen, die tellen natuurlijk ook mee aan het einde van de maand.

Sportscholen maken zich op voor de rush

Net als veel andere bedrijven hebben ook sportscholen te maken met seizoenen. In de zomer sporten minder mensen in de sportscholen en in de wintermaanden is het ook net even wat rustiger. Maar de lente en het begin van het nieuwe jaar zijn drukke periodes. De sportscholen zijn dan nu ook achter de schermen al druk bezig met de voorbereidingen, want de goede voornemens staan voor de deur en dat betekent een heel aantal extra mensen aan het begin van het nieuwe jaar.

Een aantal tips

Wanneer je op zoek bent naar een sportschool, maar je weet nog niet zo goed welke je gaat kiezen en waar je naar op zoek bent, dan heb ik een aantal tips voor je die het een stuk makkelijker kunnen maken:

  • Vraag altijd om een gratis proefles. Zo kun je de sfeer proeven en de apparaten proberen
  • Bedenk altijd van tevoren wat je precies wilt gaan trainen en welke toestellen je daarvoor nodig hebt
  • Vergeet niet de prijzen naast elkaar leggen, de onderlinge verschillen kunnen groot zijn
  • Een jaarabonnement is goedkoper, maar wordt duur wanneer je al na een maand minder gaat sporten
  • Zorg voor goede begeleiding of een goed programma, zomaar in het wilde weg gaan sporten is gevaarlijk en werkt averechts

Ga je naar de sportschool vanwege een goed voornemen en wil je kracht en conditie opbouwen, zorg er dan altijd voor dat je een trainingsschema hebt en meet tussentijds de ontwikkeling. Zo weet je precies of het werkt, en tegelijkertijd heb je een betere motivatie om vol te kunnen houden op de langere termijn. Haak je af na een maand, dan zijn de resultaten binnen de kortste keren verdwenen en dat zou natuurlijk zonde zijn.

Met korting naar de sportschool

Gezonder leven doe je uiteraard in de eerste instantie voor jezelf en niet voor een ander. Toch is er nu een goede reden om zowel voor jezelf te gaan sporten als voor een ander. De zorgverzekeringen zijn er bij gebaat om ons zo gezond mogelijk te houden. Dat is geen liefdadigheid of een goede instelling, dat draait gewoon om geld. Om ons gezonder te kunnen houden, moeten zij ons aan het sporten weten te krijgen en onder andere VGZ heeft hier een goede, aantrekkelijke en passende oplossing voor gevonden. Leden krijgen namelijk een ledenvoordeel bij de sportschool. Dat lijkt misschien wat karig, maar het voordeel kan oplopen tot maar liefst 20 euro per maand en daarmee kun je tegelijkertijd ook nog eens investeren in jezelf! Op http://www.zorgverzekeringvergelijken2016.nl vind je alle aanbieders en mogelijkheden rond de zorgverzekeringen voor volgend jaar.

Waar moet je op letten?

Ga je voor het eerst in je hele leven naar de sportschool, dan zijn er een aantal dingen waar je echt even goed op moet letten, want wie zomaar begint, die kan veel blessures oplopen:

  • Zorg dat je altijd genoeg drinken bij je hebt
  • Zorg dat je van tevoren gegeten hebt, anders is er niets te verbranden
  • Bouw het sporten op, begin niet als een gek tekeer te gaan
  • Zorg dat je een warming-up hebt en vergeet ook de cool-down niet
  • Sporten is leuker met een vriend of vriendin dan alleen
  • Neem muziek mee, dit motiveert sterk

1 2